.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سود واقعی فروش و تولید مرکبات از آن کیست؟

باغدار نمونه مرکبات گیلان گفت: تولیدکننده و مصرف کننده هر دو از قیمت فروش مرکبات ناراضی اند، پس چه کسی سود می برد؟

یونس مهدوی گفت: داستان قیمت خرید پایین از تولیدکنندگان و قیمت بالای مرکبات برای مصرف کنندگان از جمله داستانهای دنباله داری است که حل این معادله نیاز به ساماندهی فروش و عرضه مناسب مرکبات در استان دارد.

وی افزود: مغازه داران علت قیمت بالای فروش مرکبات را گران خریدن از تولید کنندگان عنوان می کنند این در حالی است که تولید کنندگان مرکبات همواره مجبورند با قیمت حتی کمتر از هزینه تولید آن به واسطه ها بفروشند و این واسطه ها باعث می شوند پرتقال 500 تومانی را دست به دست به 2 هزار تومان برسانند و برای جلوگیری از این سود جویی ها باید به راهکارهایی مناسب دست تولیدکننده و مصرف کننده را به هم نزدیکتر کرد.

یونس مهدوی با اشاره به اینکه اصلا انصاف نیست که محصولات تولیدکنندگان به یک چهارم قیمت فروخته شود، خاطرنشان کرد: بسته بندی مناسب و روش صحیح برداشت و چیدن مرکبات و فراهم آوردن این امکانات می تواند تولیدکنندگان را راضی تر نگه دارد و در مقابل واردات مرکبات می تواند عرضه اقدام کند. این در حالیست که نحوه صحیح برداشت و بسته بندی در کارتن های مناسب می تواند در کاهش ضایعات مرکبات نیز بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: البته اکثر باغبانان باغات خرد و مساحت کمی دارند و کشاورزی در باغات کوچک که به هیچ وجه به صورت مکانیزه و روز نیست برای باغداران تولید مرکبات به این صورت به صرفه نیست این در حالی است که همین باغات کوچک با علمی کردن و دانش روز تولید مرکبات، می توان با حداکثر کیفیت و کمیت محصول از باغات خرد تولید داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.